Inspirace

30.06.2019
Praha z ptačí perspektivy - pohled ze střechy sídla Microsoftu, aneb jeden z mnoha netradičních zážitků z Akademie...
Praha z ptačí perspektivy - pohled ze střechy sídla Microsoftu, aneb jeden z mnoha netradičních zážitků z Akademie...

Kdyby se mě někdo zeptal, jak bych jedním slovem popsala Akademii pro účastníky soutěže Středoškolák roku, které jsem se nedávno zúčastnila, mou odpovědí by bylo: INSPIRACE.

Na Akademii pro nás byla připravena řada přednášek zajímavých lidí, a workshopů na různá témata, například design v běžném životě a tipy pro projev před publikem. Za sebe můžu říct, že jsem se nejen dozvěděla spoustu užitečných informací, ale taky začala o mnohém přemýšlet v nových souvislostech. Můj dřívější postoj k informačním technologiím by se dal dříve shrnout jako: "Nic proti tomu nemám, pokud to dělá někdo jiný než já. Mně stačí zvládat na počítači pár věcí co opravdu chci a potřebuju, typu tvorba webu, videa, úprava obrázků a tak dále, a fakt že počítač zatím při mém doteku neexplodoval." Po workshopu o designu se mi do hlavy vloudila myšlenka, že bych se možná přece jen mohla, jen co se k tomu přes x dalších věcí dostanu, naučit programovat natolik, abych zrealizovala aplikaci, která mě napadla - protože co bych pro matiku neudělala, že...

Co ale znamenalo inspiraci největší, byla možnost seznámit se s aktivními lidmi z nejrůznějších koutů republiky a popovídat si (nejen) o našich zájmech. Kde jinde potkám tolik lidí svého druhu, kteří se snaží využít svůj čas naplno a zapojit se do nejrůznějších aktivit? Kde jinde lze slyšet za dva dny tolik inspirativních příběhů, tolik zmínek o splněných snech a tolik tipů, co může člověk dělat?

I když se mi na Akademii moc líbilo, tu a tam mě nevyhnutelně napadaly myšlenky typu: "Co tady vlastně dělám? Měla bych se spíš začít věnovat dalším x věcem, pustit se do všeho toho co jsem nově objevila, na co jsem si po nějaké době vzpomněla a co mě napadlo..." Nutkání začít ihned něco psát, vyhledávat další info k některým tipům a vyplňovat přihlášky do všeho možného, aby mi náhodou neupadly z nečinnosti prsty, nakonec vyřešila poznámka v mobilu, do které jsem dočasně odkládala všechny tyto nápady. Teď jsem ve fázi kdy s částí z nich snažím pohnout.

Soutěž mě také utvrdila v tom, co jsem vlastně vždycky věděla, ale neškodí si to pořádně připomenout: Všechno, čemu se věnuji, má smysl. Papírek o umístění v Top 85 nejaktivnějších středoškoláků v republice to jen potvrzuje, i když... není jej nutně zapotřebí. I bez něj vím, že to smysl má... i v momentech, kdy nevím co dřív, a mám pocit že i 48hodinový den by mi byl málo. Tu a tam možná někomu připadá, že nežiju. Jasně, je pravda že už jsem skoro zapomněla co znamená pojem relaxace, but I swear, I lived.

Taky je skvělé vidět, že nejsem sama - ba naopak, je tu spousta lidí, kteří to dotáhli mnohem dál než já a zakládají firmy, programují aplikace, podílí se na výzkumu leukemie a zapojují se do bezpočtu dalších věcí. Též inspirace... Ostrůvek něčeho pozitivního v době, kdy se může zdát že vrcholem trávení volného času (nejen) mladých jsou pouze celé dny na sociálních sítích a celé noci na diskotékách, což se často setkává s kritikou... Jasně, tyhle věci asi málokoho úplně minuly, ale... Co jen je věcí, které vedle toho jdou stihnout, když se člověk ponoří do svých zájmů,....

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky